onsdag, december 07, 2005

Personligt rekord

Jag är född i oxens stjärntecken och det flesta egenskaper som oxen besitter stämmer bra in på mig. Envis, läckergom och trofast till exempel. Det finns dock en egenskap som jag absolut inte innehar. Gröna fingrar skall oxar tydligen ha, och det har verkligen inte jag. Jag hatar att rensa ogräs och pilla i blomland, och alla mina krukväxter ser ut som att de har sett sina bästa dagar. Men nu har jag slagit nytt personligt rekord. Köpte en julstjärna i söndags. Idag ligger alla blad helt vissnade utmed kanterna på krukan. Varför ens försöka?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tar tillbaka allt om att den kanske repar sig... :)

Anonym sa...

Du kanske sku satsa på en i plast?! D e en billig investering som håller i många år, å int kräver den nån skötsel heller :) kramar/L