torsdag, december 08, 2005

Smålulliga sytanter

Förra julen fick jag en hel korg med kaffe, likör, glögg och pepparkakor och en massa annat smått och gott av mina gamla arbetsgivare på snigelfarmen. Glöggen öppnades ikväll. Linda var hit för att käka lite pepparkakor och dricka lite glögg samt sy en aning eftersom vi båda skall sy julklappar i år och inte är klara på långa vägar. Ett litet symöte skulle man kanske kunna kalla det. Det roliga var dock att glöggen tydligen var ordentligt spetsad. Bara av ångorna blev man ju yr i huvudet och efter varsin mugg svettades vi och satt högröda i ansiktet och försökte sy våra stackars korsstygn. Det blev inget långt symöte för efter en stund blev vi både dåsiga och sluddriga i talet. Spetsad glögg och precisionsarbete går tydligen inte ihop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha! de gör vi om nån gång!

Anonym sa...

Jag har oxå öppnat en flaska från förra året o dessutom lyssnar jag på På vår julschinka har rymt med Werner o Werner! :) Fast jag tycker inte den är så dålig som vissa andra tycker. Sen undrar jag om man kan få göra en önskning, en ny På begäran om nånting roligt??? :)