måndag, december 05, 2005

Härlig helg

Skickade iväg syrran imorse, hem till Åland igen. Själv knallade jag upp till skolan för att fortsätta vardagslivet. Har haft en helt underbar helg, vi gjorde en massa roliga saker Inger och jag.

Bakade pepparkakor som kommer att räcka till påsk, det blev nästan 150 stycken, åt middag på restaurang och strosade runt i Örebros affärer och så gick vi på julkonsert på Stortorget. Riktigt mysigt var det.

Har en massa roligt att se fram emot de närmaste veckorna också. Julsittning med ÅN, julbord med alla kåren-aktiva eftersom jag skriver för Lösnummer, glöggkvällar och pepparkakspauser. December är faktiskt en trevlig månad även om det är mörkt och dåligt väder.

Och sedan kommer den 21 december och jag sätter mig på tåget och åker hem på jullov. Julafton blir hos mamma, juldagen blir på arken och nyårsafton blir förhoppningsvis en hejdundrande tillställning på en brandkår. Jag längtar. Vill träffa alla vänner som jag inte sett på länge samt släkten och min häst. Men den som väntar på något gott....

Inga kommentarer: