tisdag, december 06, 2005

Ålandspannkaka och svartbröd

Det bjöd ÅN på i skolan idag för att hedra ön på Finlands självständighetsdag. Var en sväng via deras "bord" och åt en bit svartbröd och språkade med Lucas och gänget. Annars har jag inte firat självständighetsdagen på något speciellt sätt, om man bortser från att jag sjöng nationalsången i duschen när jag kom hem från gymmet. Blev irriterad för att jag inte kom ihåg hela andra versen trots att man fick läsa den utantill varje år i lågstadiet. Om jag någonsin kommer att representera Finland måste jag öva, för det är ju skamligt att stå inför nationen och inte kunna nationalsången. Tycker inte det finns mycket som ser så illa ut som idrottsmän eller politiker som står och kniper ihop munnen när nationalsången sjungs. Är man en representant för sitt land måste man åtminstone kunna nationalsången, det borde vara ett krav.

På tal om bananer så har jag spanat in en klänning till nyårsfesten i stan också. En svart kreation på Vero Moda. Hoppas de får in den i min storlek bara för när jag var dit i förra veckan var min storlek slut. Skall göra ett nytt försök på fredag. För jag SKA ha klänning på nyår, det är alldeles för sällan man får vara riktigt flickig i klänning, så det är bäst att ta tillvara på de tillfällen som ges.

Inga kommentarer: